Islamic Widget

Carian

Selasa, 2 Februari 2010

Janamdin Mubarrak~Firdaus Ibnu Noor


Semalam,02 Februari ,merupakan hari lahir sahabat dan juga room mate ku,Firdaus Ibn Noor.Selamat Hari Jadi ke-20 diucapkan kepada beliau..Semoga beliau dipanjangkan umur,dimurahkan rezeki dan berbahagia menjalani hidup dengan tabah dan penuh keimanan..Kini kami telah sebaya,tiada lagi ‘junior’ antara kami ber-4 didalam bilik ini..huhuue..1 kebanggaan bagi beliau yang lebih matang dari segi pemikiran berbanding diriku..Tiada sambutan yang menarik diadakan bagi menyambut hari istimewa bagi beliau..Cuma sambutan secara kecilan antara aku dan dirinya kerana sahabat2 yang lain sibuk dengan midterm bg kuliah masing2..Alangkah seronoknya jika kami,sahabat2,dapat berkumpul bersama..Dek kerana jadual kelas yang padat,aku juga tidak sempat menyediakan apa2 utk beliau…Namun kucuri juga masa,dan kebetulan aku tiada apa2 kerja belah malamnya..Lalu aku ajak beliau pergi shopping di Giant Batu Caves kerana banyak barang keperluan ku yang hendak dibeli..Secara senyap2,aku pergi ke ruang “cake n bakery” lalu ku beli kek coklat yang harganya mampu kubeli,agar budget kewanganku tidak lari..Setelah itu kami singgah makan di kedai yang suasananya agak romantic,kerana cahaya lilin yang samar2 menerangi meja makan di gerai tersebut..Tanpa mengendahkan orang disekeliling,aku keluarkan kek dan menyuruh sahabatku itu memotong sambil kunyanyikan lagu “hepi besday 2 u..” secara sepoi2 bahasa…~ngeeee..
Walau tidak begitu meriah,aku terfikir untuk membuat 1 “parti” dikala semua sahabatku tiada urusan lain..parti sambutan hari lahir gabungan untuk semua sahabat2 ku,beserta sedikit cenderahati sebagai kenang-kenangan..Namun semua itu menelan belanja yang banyak..Aku bukan lah anak orang kaya yang boleh menanggung semuanya..aku memerlukan sumbangan dari sahabat2ku semua,dan kerjasama mereka,agar impianku dapat dilaksanakan..Insyaallah,suatu hari nanti…akan ku kemukakan kepada mereka selain membuat 1 lagi lawatan pada akhir sem seperti sem lepas..Semoga jalinan ukhwah yang terbina semakin kukuh dan mendapat redha dariNya…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan