Islamic Widget

Carian

Khamis, 8 April 2010

Penangguhan

Assalamualaikum Warahmatullahiwabarokatuh..
ana memohon maaf kepada semua yang sentiasa menjenguk blog ana yg serba kekurangan ini kerana sudah lama tidak update..
sememangnya masa tidak mengizinkan..
dan ana sebagai seorang hamba Allah yang lemah dan selalu melakukan dosa,tidak pandai menguruskan masa sebaiknya hinggakan masa yang lapang terbiar begitu sahaja..
maka 'takde mase' menjadi satu alasan untuk menangguh2kan amalan dan perkara yang lebih penting..
kepada diriku sendiri..bilakah agaknya dikau mahu berubah??jika tidak boleh mengikut dan mencontohi Rasulullah,contohi lah sahabat2 yang mencontohi baginda..
hati kecilku berbisik,memang benar kata2 ku itu..tatkala bersama sahabat2 yang sentiasa mengajak aku kepada kebaikan,aku merasa tenang walaupun hatiku memberontak..tatkala bersama mereka,aku tenang dan bahagia walaupun mereka membincangkan perkara yang tidak aku fahami..suatu perasaan yang lain tatkala bersama mereka berbanding bila bersama sahabat2 'huhahuha' ku...apa2 pon kedua2nya amat penting bagiku..
memang benar,jika suatu hubungan persahabatan itu lahirnya kerana Allah dan untuk Allah,maka kita memang cepat merindui kehadiran beliau disisi..jika hubungan persahabatan itu terjalin kerana Allah tetapi untuk kehidupan,maka kita juga turut merinduinya,tetapi bila lama tidak ketemu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan